قرآن کتابی برای هدایت تمامی انسان است بنابر این متن آن باید قابل استفاده در همه زمانها و مکان ها باشد. همواره ایرادات متعددی از جمله اشکال به تایید نظام برده داری به قرآن وارد شده است. حال آن که مقابله اسلام با برخی صور انحراف از جمله برده داری متفاوت و بطور غیر مستقیم بوده است. ازجمله روشهای غیر مستقیم حذف، تغییر در نگرش، تغییر در رفتار و تغییر در عاطفه بوده است. این نظر که اسلام برده داری را پذیرفته است و آن را قانونمند کرده درست نیست. قوانین موجود در قرآن درباره اسیران است و بیانگر قوانین مربوط به آنان می باشد و این استراتژی خاص اسلام برای تبلیغ از یک سو و برای برحذر داشتن از مقابله علیه مسلمین از سوی دیگر بوده است. دلیل عدم مقابله مستقیم به شکل بیان حرمت شاید به علت عدم نیاز به شیوه قهری و استفاده حداکثری برای تبلیغ و خشکانیده شدن قطعی امر با راهکارهای غیر مستقیم بوده است.
شریعتی, فهیمه, & رحیم پور, طاهره. (1401). جایگزینی نادرست قانون برده داری به جای قانون اسارت. Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3(2), 157-170. doi: 10.30473/quran.2022.9379
MLA
فهیمه شریعتی; طاهره رحیم پور. "جایگزینی نادرست قانون برده داری به جای قانون اسارت". Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3, 2, 1401, 157-170. doi: 10.30473/quran.2022.9379
HARVARD
شریعتی, فهیمه, رحیم پور, طاهره. (1401). 'جایگزینی نادرست قانون برده داری به جای قانون اسارت', Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3(2), pp. 157-170. doi: 10.30473/quran.2022.9379
VANCOUVER
شریعتی, فهیمه, رحیم پور, طاهره. جایگزینی نادرست قانون برده داری به جای قانون اسارت. Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 1401; 3(2): 157-170. doi: 10.30473/quran.2022.9379