قرآن کریم به عنوان کتاب آسمانی کامل و جامع از سوی خداوند تعالی است که با هدف تأمین نیازهای بشر در هر عصر مورد توجه و تأمل اندیشمندان و قرآن پژوهان مختلف قرار گرفته است. هدف از پژوهش حاضر پاسخ به سؤال امکانپذیری ورود قرآن در حوزهی علوم و کیفیت آن است. روش پژوهش به صورت تحلیلی-توصیفی و با نگاهی بر تعامل کاربردی قرآن با سایر علوم است. از نوآوریهای پژوهش نگاهی ویژه به میزان ورود معارف قرآنی به حوزههای متفاوت علوم است. نتایج برآوردهای پژوهش بیانگر این مطلب است که این تعامل در علوم نظری همچون: علوم فقه، اصول فقه، ادبیات، تاریخ، اقتصاد، فیزیک و در حوزهی علوم تجربی نظیر: علوم کشاورزی و دامداری، منابع طبیعی و محیط زیست، جانورشناسی، گیاه شناسی و شیمی، به عنوان یک امر جریانساز، الگو و خط مشئ دهنده در راستای کمال علم و به تبع آن در جهت سعادتمندی انسانها، امری مشهود است.
جلالی, سیدمجتبی و طاهری دهنوی, علی . (1401). تأملی بر کارکردشناسی تعاملی قرآن کریم با علم. Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3(1), 91-108. doi: 10.30473/quran.2022.8829
MLA
جلالی, سیدمجتبی , و طاهری دهنوی, علی . "تأملی بر کارکردشناسی تعاملی قرآن کریم با علم", Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3, 1, 1401, 91-108. doi: 10.30473/quran.2022.8829
HARVARD
جلالی, سیدمجتبی, طاهری دهنوی, علی. (1401). 'تأملی بر کارکردشناسی تعاملی قرآن کریم با علم', Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3(1), pp. 91-108. doi: 10.30473/quran.2022.8829
CHICAGO
سیدمجتبی جلالی و علی طاهری دهنوی, "تأملی بر کارکردشناسی تعاملی قرآن کریم با علم," Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 3 1 (1401): 91-108, doi: 10.30473/quran.2022.8829
VANCOUVER
جلالی, سیدمجتبی, طاهری دهنوی, علی. تأملی بر کارکردشناسی تعاملی قرآن کریم با علم. Bi-Quarterly Quran and Religious Enlightenment, 1401; 3(1): 91-108. doi: 10.30473/quran.2022.8829